PART II
Item 5. Market for Registrant’s Common Equity, Related Stockholder Matters and Issuer Purchases of Equity Securities
Issuer Purchases of Equity Securities
발행인의 지분증권 매입
2020년에는 매입이 별로 없음
According to IATA, net losses in 2020 for the airline industry are expected to be approximately $118 billion, compared to net profits of $26 billion in 2019
항공산업의 2020년 순손실은 118bil 2019년의 순이익은 26bil
거의 5년치 이익을 손실로 날렸구나...
We now anticipate that the first 777X delivery will occur in late 2023.
777x는 2023년에 인도될 것
Consolidated Results of Operations
매출은 민간 항공기 부분만 감소
2020년 매출은 총 58158mil 60조 정도 2018년에 비해서 40프로 정도 줄어들었다
연구개발비로는 2018년에 144mil, 2019년에 401mil, 2020년에 240mil 지출함
2018년 기준으로 어닝 5043mil에 비하면 3%정도, 매출 93496mil에 비하면 1.5%정도
그렇게 크지는 않은 금액..
이래서 돈 벌면 다 자사주 산다고 욕먹었구나 ㅋㅋㅋㅋ
연구개발 비용 상세
상업비행기에 많이 들어간다
In 2019, we recorded a $250 million charge related to the impairment of lease incentives with one customer that experienced liquidity issues, and a $109 million charge related to ongoing litigation associated with recoverable costs on U.S. government contracts. In 2018, we recorded a $148 million charge related to the outcome of the Spirit litigation
소송비용도 나가고, 리스가 잘 안되서 유동성 피해 입은 고객에게 배상도 해준듯.
나간 비용의 단위는 거의 100mi 천억단위
돈 잘벌때 순이익이 30조 정도 된다. 이런 비용은 연간 3천억이라고 하면 대략 1%정도
2018년에는 매출의 80%가 판매비용이었고,
지금은 매출의 109.8%
매출의 80%가 판매비용이었을때는 회사가 참 잘돌아갔을 듯
그때는 주가도 400불전후
백로그
이건 21년 1분기 백로그
조금이나마 증가하고 있는 모습
다른 경쟁사들이 정부 지원 받아서 열심히 살고 있다는 이야기인데...
뭐랄까 리스크 팩터 알려준다기 보다는 왜 정부 지원 요청하는 느낌이 들지 ㅎㅎ
여러모로 다른 기업들의 앞날이 창창해 보였던거에 비해서 보잉은 앞날이 답답하네
매수한다고 해도 씨드대비 1%는 넘지 말아야 겠다.
항공기 인도 대수
큰 숫자는 누적납품 작은 숫자는 당해 연도 납품
2019년에는 737만 줄었고 20년에는 골고루 줄어들었다
많은 항공기가 재고로 있다... 다시 사람들이 비행기를 많이 사고 싶다면 지금 쌓아둔 재고를 많이 팔아서 재무가 바뀔 수 있겠지
새로운 모델을 런칭해서 인도하기 까지의 기간
Defense, Space & Security
방산 우주의 경우에는 매출이 꾸준하다
다만 2020년에 마진율이 약간 낮아짐
3년간 인도 대수
Global Services
We expect less than 20 percent of the worldwide fleet of military aircraft to be retired and replaced over the next ten years, driving increased demand for services to maintain aging aircraft and enhance aircraft capability.
전세계 군용기의 20% 미만은 10년내 교체될 것이고, 노후항공기 유지 관리 서비스 증가할 것
평소 마진율은 14.6%
코로나 때는 2.9%
Boeing Capital
Aircraft values and lease rates are impacted by the number and type of aircraft that are currently out of service. Approximately 7,300 western-built commercial jet aircraft (29.4% of current world fleet) were parked at the end of 2020, including both in-production and out-of-production aircraft types. Of these parked aircraft, a larger portion are expected to be retired compared to the pre-COVID-19 period, which directly impacts the Company in terms of number of new aircraft deliveries and financing opportunities, the ability of existing customers to meet current payment obligations and the value of aircraft in its portfolio. We continue to work closely with our customers to mitigate the risk. At the end of 2019 and 2018, 8.5% and 6.7% of the western-built commercial jet aircraft were parked. Aircraft valuations could decline if significant numbers of additional aircraft, particularly types with relatively few operators, are placed out of service.
항공기 리스가격은 운행되지 않는 항공기 수에 따라 영향을 받는데, 현재 전 세계 함대의 29.4%가 운행하지 않고 주차되어 있고, 이 항공기들 중 많은 부분이 조기 퇴역할 것으로 예쌍되고, 2019년말에는 8.5% 2018년 말에는 6.7%의 항공기가 주차되어 있었따.
캐피탈 부분은 영향없이 잘되고 있음
Liquidity and Capital Resources
캐쉬 플로우
영업활동에서 마이너스 난 부분은(18,410) 737max 보상금, 777x 손실
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